Nu söker vi en medarbetare till vårt kontor i Kinna. I rollen som inköpsassistent arbetar du i ett team med inköpare och designer mot våra säljare, kunder och leverantörer. Din roll är att assistera med löpande uppgifter som uppläggning av artiklar, orderläggning, uppföljning och bevakning av leveranser och lager. Du jobbar även med provhantering och kvalitetskontroll.
Du kommer främst att arbeta i teamet runt underkläder samt konfektion med att assistera inköpare och designer. Mailkontakt sker dagligen med våra leverantörer i Asien och Europa. Produkterna, som är främst i trikå, sträcker sig från barn, dam och till herr.
Arbetsuppgifter:
Kvalifikationer
Som person ser vi att du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann men samtidigt flexibel. Du är prestigelös då vi är ett tight team där alla hjälper till när det behövs.
Tjänsten är 100% och tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med start omgående.
Vänligen skicka din ansökan till Per-Gunnar Kloutschek, inköpschef, Per-Gunnar.Kloutschek@wiges.se
Du är även välkommen att maila eventuella frågor på samma adress.
Sista ansökningsdag 2024-10-24
Wiges är ett företag i konfektionsbranschen som via vårt lager i Kinna försörjer nordiska marknaden med bland annat strumpor, underkläder och kläder, antingen genom våra egna varumärken eller som logistikpartner åt detaljistkedjor eller andra klädmärken. Wiges har jobbat mycket och länge med hållbarheten i hela kedjan från design, materialval till produktion och distribution. Vi är sedan 3 år tillbaka ISO certifierade i 9001, 14001 och 45001.